close

【俄羅斯炎熱的地方在索契?
從俄羅斯的角度來看菲律賓遊學!?】

現在正是俄羅斯人期待已久的索契的冬季奧運會。 
就讓我們來採訪現在在QQE就讀的四位俄羅斯學生!! 

【索契是個什麼樣的地方?】
I have been to Sochi only once when I was a child. I don’t remember a lot of the details. I only remember that it was so hot in Sochi – it was summer when I was there. In the USSR era, Sochi used to be one of the most popular places for beach holidays during summer. So I think it’s a bit funny to host the Winter Olympic Games in the hottest place in Russia!(Mr. Evgeny)

當我還是孩子的時候我去索尼這個地方過,我並不太記得很多詳細的細節,我只記住索尼這個地方真的很熱。
我去的時候是夏天的時候就在USSR地區,索尼曾經是暑假期間的海邊渡假熱門景點所以我覺得在最熱的地點主持俄羅斯的冬季奧運對我來說有點好笑。(Mr. Evgeny)

I went to Sochi when I was a child. I remember that it’s a beautiful place between the Black Sea and the Caucasus Mountains. I visited Sochi in the summer and I remember clear water, high green mountains with white tops, and very friendly local people. (Miss.Evgenia )

我在我小的時候曾去過索尼,在我的記憶裡那裡是在黑海和高加索山脈的中間,是一個很美的地方。
我去索尼的時候是在夏天,那裡的海水是多麼的清澈,轉換個角度為繞著高聳的綠色山脈,山脈的最上頭裹上白色的雪霜,還有著非常友好的當地居民們。(Miss.Evgenia )

【從俄羅斯的角度看菲律賓留學?】

【Mr. Evgeny】
I chose the Philippines because this country combines three good points. First, the climate is good all the time (and especially at this time); second, the good level of teaching; and, finally, it is not so expensive.
The first one is about the contrasts in the city. For example, you may find a new high office building and a ghetto next door. The second thing that surprises me is everybody can speak English. It’s like English is the mother tongue for some people here. 
Perfect. The studying here is very interesting and simple. I have some problems with grammar and speaking still. But I feel that I have made some progress during this week.
Satisfaction …..all the staff are very friendly and helpful. I have never had any problems.
About improving ……The air conditioning in the building could be improved. 
Everyone,just try it. It will be funny and useful. 
For new Russian guys: Russians are not the “specialization” of the school at QQEnglish (if you know what I mean), but it’s very easy to study here. Do not look for a school where a lot of people speak Russian because your skills of English grow faster without Russian .
【Mr. Evgeny】
我之所以會選擇到菲律賓遊學原因是因為這個國家結合了三大優點。
第一點,天氣四季都宜人(特別是這個時候),第二老師教學品質很好,最後一點價格不貴。第一個讓我注意到的是這個城市有著非常大的對比。例如,您可能會發現一個高聳的辦公大樓而旁邊卻是簡陋的矮房。
讓我感到吃驚的第二件事就是每個人都可以講英語,好像對於某些人英語就是他們的母語一樣,我們英文還有很多地方式需要加強的像是文法之類,但是我覺得在這週我可以感覺到我的進步。對於滿意度,所有的工作人員都非常友好和樂於助人,對此我從未有過任何問題。關於提高或進步,在這棟建築的空調可以在改善。

對於俄羅斯人: 在QQEnglish 俄羅斯人不是"專業化" (如果你能聽明白我的意思) ,但是在這裡學習是非常簡單的。不要找一間學校裡面都充滿著俄羅斯人,因為你的英文成長空間並不會很大。

【Miss.Evgenia】
I’m very surprised by the nature here. Last weekend, I visited Oslob and I saw 3 whale sharks all together. It’s a very rare animal and also the biggest fish in the world.
In the Philippines, I was surprised by the jeepneys. They’re a very original kind of public transport. Every jeepney is different and has a unique design.
Studying abroad is a good experience for me. It’s my first time to study abroad. I can touch other cultures and make new foreign friends.
Hi!Everybody. Don’t be afraid to do something new!

【Miss.Evgenia】
我對於這裡的自然感到非常吃驚,上週末我參訪了奧斯洛布(Oslob)我看到了3隻鯨鯊在一起,這是一個非常罕見的動物,也是世界上最大的魚。
在菲律賓,我對吉普尼感到驚訝 (是用貨車改造而成的交通車,為當地公車)。每輛吉普尼都有著自己獨特的特設和設計。
在海外讀書對我來說是一個很好的經驗,這是我第一次在海外就讀,我能接觸其他文化和結交新的外國朋友。
哈囉大家,請不要害怕去嘗試任何新的事物!!

1947953_801035246576917_1297017078_n1800391_801035403243568_1894790108_n1620854_657007457678292_151580404_n1898275_657007437678294_72613640_n  

arrow
arrow
    全站熱搜

    QQ English 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()